Fest på Öland!

I helgen var vi på en helt fantastisk fest på Oland, hos vara goda vännner Misse och Musse Claesson.
Det var massa levande musik, dans och sång, de lyckades verkligen bjuda på en fest fylld av kärlek och värme!

Misse hade dekorerat alla borden med dukningar från min bok som inspiration!


Jag brukar plocka blåbars ris som jag binder ihop i botten med ett plast "provrör" i mitten. Provrören går att köpa i de flesta blomster affärer.
Använd antingen ett fint band, lite osynligare grön ståltråd, men även vanligt natur färgat snöre passar jätte fint.
Sen vänder jag på det ihopbundna riset, så att det blir som en kjol. Sedan är det bara att trycka ner en fin blomma i provröret i toppen av kjolen.


Misse hittade ingen blåbars ris, utan gjorde sin egen version med ormbunkar. Det blev minst lika fint, och det gör mig så glad att se att man kan använda dukningarna i boken som bas for sina egna ideer och inspirationer!


Min vän Sven tillsammans med Misses fina ormbunks ballerinor.

Kommentarer
Postat av: pudelflickan

Ja du är duktig på att inspirera. Jag har fått så mycket beröm för mina dukningar i växthuset.

Stor kram Hedvig

2009-08-27 @ 07:08:30
URL: http://www.pudlarpelargoner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0