Tomtar och kronärtskockor

De här små söta tomtarna såg jag på NK efter ett Lunchmöte! Jag gillar att de är svarta & vita. Sätt flera stycken som en oorganiserad bordslöpa på bordet.



När jag är ute & kör lyssnar jag oftast på p1, idag berättades att Michelle Obama hade bjudit in flera skolor och deras lärare att prova hälsosammat som ett led i att försöka få barn att äta bättre i USA. Michelle hade dukat upp maten på vita dukar i trädgården med motiveringen att det är lättare att äta om man dukar upp vackert! Så rätt, man äter med ögat också!

Matäffären har mycket dukningsmaterial, tex. vackra kronärtskockor!  Skär ner stjälken, placera i kruka skål eller korg, kanske med lite hö eller mossa i botten!










Eller gör flera små bordsdekorationer , sära på bladen i toppen och sätt ner en bit blöt oasis. Ja, antingen sticker man ner några rosor, tulpaner ( plastförpackningar i matäffären) bär, nypon, eller ekollon.

Här var jag ute och plockade från en kruka på terassen!

Nu åker jag till Paris!  Kommer att ge inspiration & idee´r därifrån.


Kommentarer
Postat av: pudelflickan

Ja tänk vad det betyder att maten ställs fram på ett vackert bord. Du är alltid så kreativ. Dom svartvita tomtarna tyckte jag om också.

Önskar dig en trevlig helg

2009-11-13 @ 10:08:40
URL: http://www.pudlarpelargoner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0