Hallwylska palatset

Igår var jag på en fantastiskt fin utställning på Hallwylska palatset. Den heter Livets Färger med bland annat handmålade skålar och fat gjorda av den finska konstnärinnan Dorrit von Fieandt.
Tänk att man har bevarat dessa otroliga salar, med sin orginal utsmyckning mitt inne i centrala Stockholm.
Där hittade jag det här bordet!
Jag älskar de här höga kandilabrarna, blommorna som är gjorda att nästan stå över middagsgästerna, och de avlånga servetterna. Istället för att bordet bara är plant och avlångt blir det en höjd på det som får det att kännas både högtidligt och vackert.
Man ser kanske inte det så bra på bilden, men det är dukat med gammalt porslin. Typiskt sådant som man kanske har fått ärva någongång och sedan har glömt bort. Ytterligare en anledning att gå igenom sina gamla gömmor och återanvända det man redan har. Varför inte blanda porslin från olika serviser.
Idag ska jag förbreda inför en föreläsning i Örebro på Tisdag, och planera för fotograferingen inför min nya bok på Torsdag.

Kommentarer
Postat av: pudelflickan

Vackert som alltid !

Vad häftigt att du ska göra en NY bok!

Kramar Hedvig

2009-10-12 @ 12:39:34
URL: http://www.pudlarpelargoner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0