Örebro, föreläsning!

För 5:e gången föreläste jag i Örebro om att duka bord för närmare 60 st anmälda. Jag åkte till en del av Örebro som heter Wadköping, till en teaterlada som ligger inne i ett gammalt område med hus från medeltiden & kullerstensgator. Jag kom dit någon timme för tidigt så jag tog en promenad runt i en anslutande park med fantastiska planteringar bl.a den här skapelsen.

Det var en sådan härlig stämmning, jag berättade om trender, dukade upp " orientexpressen", Vaxduksdukning, Halloween, massor av tips & idee´r för höstensfester. Alla minglade runt i pausen, tittade på dukningarna och ställde massa frågor, sen köptes boken med signering!
Avdukning med hjälp av personalen, körde tillbaka smaskande på en Sibylla hamburgare & kaffe, anlände Stockholm vid midnatt.

Idag har jag arbetat med material till min " nya " bok hela dagen, vi ska fotografera imorgon andra omgången, det ska bli så roligt att möta fotograf Roland Persson igen, det var drygt en månadsedan vi gjorde första tagningarna. Nu har jag fyllt hela bilen med " material" och ska gå och lägga mej! God natt!









Ide´; Skär av locket till pumpan, gröp ur innehållet, lägg i en blöt oasis, stick i lite av varje ( hösstlöv, kastanjer, ros, litet äpple) Rensa locket, stick 2 st blomster pinnar c.a 10 cm i baksidan på pumpanskant, tryck på locket så att den vilar på blomsterpinnarna!  Ställ fram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0